Du gjorde ett spel, bra! Nu här är hur man tjänar pengar med det.

Du har tillbringat en lång tid att arbeta på ett videospel under din driftstopp. Du har gjort din marknadsföring forskning, du har främjat på sociala medier, ett par bloggar har skrivit och granskat ditt spel. En inflytelserik Youtuber gjorde en låt oss spela, eller du kan ha även varit med på Steam. Oavsett fall, din marknadsföring har resulterat i måttlig försäljning och tjäna pengar.

På dagen för demokratiserad utveckling kan vem som helst vara en indie spelutvecklare. Stora framgångar som Minecraft och Undertale har inspirerat många att hoppa på tåget, och med rätta så. Videospelsindustrin expanderar snabbt, med ett marknadsvärde på $63.3 b i 2015 och en projicerad $89.7 B i 2019. Men fler och fler spel är ekonomiska misslyckanden, även från tidigare framgångsrika studior. Bristen på marknadsföring och reklambudget och expertis är en vanlig anledning. Men även med bra marknadsföring kan ett spel fortfarande floppa. Varför?

Relaterat: hur man blir en professionell Fortnite spelare